Tal com diu el dossier de ” L’argumentació com a via per a l’aprenentatge significatiu a partir de la discussió en grup amb suport virtual “ facilitat per Manel hem de tenir present que un argument intel·lectual consta, al menys, de dues parts : una part de premissa i una de conclusió. La primera pren la forma de fets de dades que expliquen o condicionen la conclusió o conseqüència.
L’activitat 1.3. ens va obligar a enfrontar-nos al programa informàtic específic per fer un mapa conceptual i va afavorir la construcció d’un model mental computacional.
L’evolució de l’activitat 1.1. a la 1.3. i la participació al debat ha permès ampliar o incrementar els coneixements que personalment tenia inicialment : les diferents corrents tecnològiques, les fonts d’influència de la tecnologia educativa, ... Si comparem els dos mapes que vaig lliurar en el seu moment ja es veu que coincideixen ben poc, com ja he explicat en l’apartat anterior. El material que calia analitzar i reflexionar per treballar les activitats del primer mòdul de l’assignatura i els articles obligatoris treballats, junt amb les eines informàtiques adequades han ajudat a desenvolupar un veritable aprenentatge significatiu, enfocat cap a un canvi conceptual.
El fet d’adonar-me dels meus propis errors m’ha obligat a fer una reestructuració o reorganització interna dels propis esquemes mentals. En un primer moment l’esquema mostrava una tendència molt més tradicional i senzilla, actualment destaca l’interaccionisme i la bidireccionalitat i la complexitat de les relacions que es mostren en els nodes i en l’estructura. Poc a poc s’ha anat donant una complexificació entre els conceptes treballats i que han anat donant lloc a hipòtesis i arguments que han induït uns canvis d’actituds i han produït en nosaltres mateixos el canvi conceptual a què es pretenia arribar al llarg d’aquest treball.
El canvi conceptual més significatiu es produeix si és intencional (Dole i Sinatra,1998), és a dir, en el moment en què som conscients de la necessitat de canvi. Això suposa un compromís conceptual previ davant l’experiència anterior que es manifesta de forma natural amb coherència amb els nous aprenentatges.
El treball en comunitat, participar en debats elaborar mapes de conceptes m’han ajudat molt en el descobriment de nous coneixements a partir dels que ja tenia i potenciar un aprenentatge significatiu contextualitzat en el canvi conceptual que s’ha produït en els meus coneixements.
viernes, 10 de abril de 2009
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario